Kun olemme toimittaneet paketin automaattiin, saat OmaPostiin ja tekstarina automaatin tiedot. Hae paketti vaikka jo tänään tai viimeistään 7 päivän sisällä.
Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti 3-5 arkipäivän kuluessa tilauksen lähetyksestä. Tarkka toimitusaika ilmoitetaan tuotteen mukana. Posti sopii toimitusajan kello 9-21 välille. Toimitusajan pystyy valitsemaan Oma Posti- sovelluksen kautta suurimpien kaupunkien jakelualueilla. Muilla alueilla jakeluaika sovitaan vastaanottajan kanssa etukäteen tekstiviestillä, jonka linkin kautta saa valittua sopivan toimitusajan.
Tilaa niin pienet kuin isotkin lähetykset suoraan kotiin! Säästät aikaa ja vältät turhat lähikontaktit. Voit itse valita sinulle parhaan toimitusaikavälin.
Paketin voi hakea automaatista silloin kun sopii, vaikka kauppareissulla. Saat OmaPostiin ja tekstarina koodin, jolla lokero avautuu.
Postin automaattiin mahtuvat maksimissaan 59 x 36 x 60 cm kokoiset lähetykset. Jos tulossa on todella suuri lähetys, valitse toimitus kotiinkuljetuksella tai noutopaikaksi posti.
Jos paketti ei mahdu automaattiin tai automaatti on täynnä, toimitamme paketin kotiosoitettasi lähinnä olevaan postiin. Saapumisilmoituksesta näet, mistä voit hakea paketin.
Kun haet paketin postista, ota mukaan saapumisilmoitus tai lähetystunnus ja henkkarit (ajokortti, passi tai poliisin myöntämä henkilökortti). Kätevimmin homma hoituu, kun näytät noutokoodin suoraan OmaPosti-sovelluksesta.
Kun paketti on toimitettu postiin, voit ostaa sille lisää säilytysaikaa. Klikkaa OmaPostin Lähetysten seuranta ja ohjaus -sivulta “Osta lisää säilytysaikaa”. Kuvake näkyy vain, jos säilytysaikaa voi ostaa.
Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti 3-5 arkipäivän kuluessa tilauksen lähetyksestä. Tarkka toimitusaika ilmoitetaan tuotteen mukana. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta lähetyksestä ensisijaisesti tekstiviestillä, mutta tarvittaessa myös sähköpostilla jakeluajan sopimiseksi.
Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti 3-5 arkipäivän kuluessa tilauksen lähetyksestä. Tarkka toimitusaika ilmoitetaan tuotteen mukana. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta lähetyksestä ensisijaisesti tekstiviestillä, mutta tarvittaessa myös sähköpostilla jakeluajan sopimiseksi.
PostNord toimittaa tilauksesi nopeasti lähimpään palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin.
PostNord MyPack Collect -palvelu toimittaa tilauksesi nopeasti ja turvallisesti lähimpään noutopisteeseesi. Suomessa on lähes 2000 noutopistettä, jotka sijaitsevat kaupoissa (K-market, R-kioski) ja Pakettipiste-pakettiautomaateissa. Kun paketti on toimitettu, saat ilmoituksen SMS:llä, sähköpostilla tai kirjeitse. Ilmoituksessa on ohjeet paketin noutamiseen. Pakettia noudettaessa sinulla on oltava joko saamasi PIN-koodi tai henkilöllisyystodistus.
HUOMAA! Jos sinulla on kysyttävää tilauksen muutoksista, PostNord MyPack Collect -paketin sisällöstä tai valituksia, ota yhteys liiketoimintaan, joka lähetti tavarat.
Paketit suoraan valitsemaasi osoitteeseen.
PostNord toimittaa pääasiassa paketit ovellesi arkipäivisin klo 8-16. Iltaisin toimitamme klo 16.30-21 Helsingin seudulla (Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava ja Tuusula) sekä Turussa ja Tampereella.
HUOMAA! Jos sinulla on kysyttävää tilauksen muutoksista, paketin sisällöstä tai valituksia, ota yhteys liiketoimintaan, joka lähetti tavarat. Paketilla ei ole automaattista palautusoikeutta sen jälkeen, kun se on toimitettu vastaanottajalle.
Jos vastaanottaja ei ole kotona, kotiin toimitettavat paketit viedään noutopisteeseen.
Helsingin seudulla ja sen ympärillä olevissa kunnissa, Turussa, Tampereella, Seinäjoella, Kokkolassa ja Vaasassa, paketit noudetaan noutopisteestä, jos vastaanottajaa ei ole tavoitettu kotoa.
Vastaanottaja saa tiedot noutopisteestä PostNordin mobiilisovelluksessa, tekstiviestitse tai sähköpostitse, samoin kuin aiemmat saapumisilmoitukset liittyen pakettiin.
Paketti toimitetaan oletusarvoisesti vastaanottajan postinumeroalueen noutopisteeseen, joka on määritelty hyvien aukioloaikojen ja yleisen alueen saavutettavuuden perusteella, kuten hyvät liikenneyhteydet ja pysäköintimahdollisuudet.
Onko lähetyksesi kadonnut tai oletko saanut kuljetuksen aikana vahingoittuneen lähetyksen?
Rahtimaksun maksanut osapuoli voi tehdä korvausvaatimuksen lähetyksestä.
Helpoin tapa tehdä vaatimus on asiakasportaalimme kautta. Voit liittyä asiakasportaaliin ottamalla yhteyttä myyntitiimiimme.
Jos et ole vielä asiakasportaalin käyttäjä, voit täyttää vaatimuslomakkeen, jonka voit pyytää asiakaspalvelustamme.
Vahingoittuneet tavarat ja niiden pakkausmateriaali on säilytettävä tarkastustamme varten. Vahingoittuneita tavaroita ja pakkausmateriaalia ei saa heittää pois ilman hyväksyntäämme. Vahingonkorvausvastuumme perustuu sopimusehtoihimme sekä kuljetusalaa sitoviin yleisiin sopimuksiin ja pakottavaan lainsäädäntöön.
Ohjeet vahingoittuneiden lähetysten kuvaamiseen.
Seuraa BIGBOX.FI kampanjoita ja uutisia sosiaalisessa mediassa:
Facebook: Bigbox | YouTube: Bigbox | Instagram: Bigbox | LinkedIn: Bigbox | Bigbox arvostelut |